Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Sprzęt JRG nr 2

Andrzej Łęczycki. Opublikowano w JRG 2

Średni samochód ratowniczo - gaśniczy GBA 2,5/25 marki MAN

 

Samochód gaśniczy GBA 2,5/25 zabudowany na podwoziu „MAN” typ TGM, rok produkcji 2011. Przeznaczeniem samochodu jest udział samodzielny lub w ramach większych związków taktycznych w działaniach ratowniczo-gaśniczych - głównie przy pożarach miejskich oraz poza terenami zurbanizowanymi (pożary łąk, torfowisk, obszarów leśnych itp.). Głównymi walorami taktyczno-technicznymi samochodu są:
- napęd 4x4,
- dwie linie szybkiego natarcia,
- dwustopniowa autopompa,
- wyciągarka linowa,
- maszt do oświetlania terenu akcji,
- załoga 6 osób,
- zbiornik wody 2500 l,
- zbiornik środka pianotwórczego 250 l,
- wydajność autopompy 2500 l/min,
- torba PSP R-3
- nawigacja GPS

Ciężki samochód ratowniczo - gaśniczy GCBA 9/64 marki Man

GCBA 9/64 MAN jest nowoczesnym samochodem gaśniczym, o wysokich walorach techniczno- użytkowych, rok produkcji 2005. Samochód przeznaczony jest przede wszystkim do wsparcia akcji ratowniczo-gaśniczych. Głównymi zaletami samochodu są:
- duża pojemność wodna (9000 l),
- zbiornik środka pianotwórczego 900 l ,
- wydajność autopompy 6400l/min,
- napęd na wszystkie osie (6x6),
- maszt do oświetlenia terenu akcji,
- silnik wysokoprężny Common Rail o mocy 430KM,
- parametry techniczno-eksploatacyjne silnika i układu jezdnego,
- załoga 3 osoby.

 

Samochód podnośnik hydrauliczny SH-24 marki Volvo

Samochód SH-24 Volvo zapewnia skuteczną ewakuację ludzi z budynków oraz prowadzenia działań ratowniczo - gaśniczych na dużej wysokości, rok produkcji 2005. Posiada on oprócz ramienia podnośnika dodatkową drabinę poprowadzoną wzdłuż ramienia podnośnika. Zaletami tego samochodu są:
- małe wymiary pojazdu,
- możliwość podawania wody z kosza podnośnika przy pomocy działka,
- możliwość transportu poszkodowanego umieszczonego na noszach,
- umieszczone pod podłogą kosza czujniki, zapobiegające zderzeniu się kosza z elementami otoczenia,
- system komunikacji ratowników znajdujących się w koszu z operatorem podestu,
- Max. wysokość robocza: 25,0 m
- Max. udźwig kosza: 265 kg (2 osoby + 85kg)
- Kąt obrotu: 360o


Ciężki samochód ratownictwa drogowego SCRd MEGA CITY marki Renault

Samochód SCRd MEGA CITY pozwala na prowadzenie profesjonalnych działań przy usuwaniu kraks komunikacyjnych, katastrof budowlanych jak również innych miejscowych zagrożeń i innych dużych zdarzeń w ruchu komunikacyjnym, rok produkcji 1992 Głównymi walorami taktyczno - technicznymi samochodu są:
- Załoga - 3 osoby
- 2 wciągarki linowe o sile ciągu 21 ton i 10 ton
- Żuraw HIAB udźwig 6 ton
- Ramię unoszące MEGA o sile unoszenia maks. 21 ton.
- Nawigacja GPS


Lekki samochód ratownictwa chemicznego - rozpoznawanie skażeń SLRCh marki Mercedes

Samochód SLRCh zabudowany na podwoziu „Mercedes” typ Sprinter, rok produkcji 2011. Przeznaczeniem samochodu jest samodzielne lub w ramach większych związków taktycznych rozpoznanie i stwierdzenie rodzaju oraz stopnia skażenia. Głównymi walorami taktyczno-technicznymi samochodu są:
- napęd 4x4,
- silnik 190 KM,
- samochód przeznaczony do przewozu 4 osób
- stacja meteo,
- sprzęt do poboru dużej ilości próbek,
- kamera termowizyjna oraz pirometr,
- spektrometry do identyfikacji substancji,
- zdalny detektor skażeń RAPID,
- mierniki gazowe,
- sprzęt do wykrywania zagrożeń radiacyjnych,
- manipulator teleskopowy,
- aparaty ODO oraz lekkie ubrania przeciwchemiczne,
- zestaw do udzielania kwalifikowanej pierwszej pomocy


Ciężki samochód ratownictwa chemicznego SCRChem Iveco Stralis

33333

Ciężki samochód ratownictwa chemicznego jest wyposażony w różnorodny sprzęt umożliwiający usuwanie wszelkich awarii, wycieków i klęsk żywiołowych, rok produkcji 2015. Sprzęt znajdujący się na tym samochodzie jak również wyszkolona w jego obsłudze załoga jest zdolna do prowadzenia działań ratowniczych w zakresie:
- katastrof drogowych i kolejowych,
- likwidacji źródeł emisji w awariach chemicznych,
- pracy w strefach skażonych,
- awarii i katastrof budowlanych,
- załoga 2 osoby

Wyposażenie specjalistyczne samochodu:
- Pompy do przepompowywania substancji ropopochodnych, kwasów, zasad, związków nitro, alkoholi,
- Węże kwasoodporne, ługoodporne, olejoodporne,
- Zbiorniki do substancji chemicznych,
- Eksplozymetry i detektory gazowe,
- Ubrania gazoszczelne, kwaso i ługoodporne, olejoodprone,
- Aparaty ODO z zestawami głośnomówiącymi,
- Sorbenty i neutralizatory,
- Zestawy pneumatyczne do uszczelnień (korki, bandaże, poduszki),
- Agregat prądotwórczy o mocy 7,2 kW,
- Stacja meteo,
- Nawigacja GPS


Samochód operacyjny (SOp) marki Opel Astra Classic

astra jrg2

Samochód przeznaczony do przewozu 5 osób
- Rok produkcji 2005,
- Dopuszczalna masa całkowita - 1670 kg.
- Moc silnika - 98 KM.

 Separator oleju Olsep

005

Separator służy do oddzielania oleju od wody podczas skażeń cieków i akwenów wodnych substancjami ropopochodnymi, rok produkcji 1996. Jest on umieszczony na specjalnej przyczepie.
- Wydajność separatora - 150l./min.
Wyposażenie specjalistyczne separatora olejowego:
- Zapory elastyczne płaszczowe - 30m,
- Zapory sorpcyjne - 33m,
- Pompa wężowa DEPA ELRO,
- Skimmer pływający i kanałowy (zbieracz oleju),
- Węże olejoodporne PCV


Nośnik Renault Kerax z przyczepą do przewozu kontenera wężowego

Nośnik jest wykorzystywany do transportu kontenerów: inżynieryjno - technicznego oraz ze sprzętem ochrony dróg oddechowych będących na wyposażeniu KM PSP w Białymstoku.
Wyposażenie kontenera wężowego:
- węże W-110: 150 szt.
- armatura wodna,
- akumulatory żelowe do zasilania oświetlenia kontenera

Podstawowe parametry pojazdu Renault Kerax:

- rok produkcji: 2007

- silnik wysokoprężny o mocy 410 KM,

- maksymalny udźwig ramienia - 18,64 t,

SCKw - Iveco Eurocargo

Samochód ciężki kwatermistrzowski rok produkcji 2011, posiada:
- napęd 4x4,
- ogumienie szosowe,
- skrzynia ładunkowa - wywrotka 6000kg,
- wciągarka linowa 5,8t,
- żuraw hydrauliczny PALFINGER o max obciążeniu 3,3t
- automatyczny rozsiewacz sorbentu montowany z tyłu pojazdu,
- hak holowniczy umożliwiający jazdę z przyczepą dwuosiową o dopuszczalnej masie całkowitej 13000 kg,
- zaczep do mocowania pługa do odśnieżania drogi.

Samochód ratownictwa technicznego SRt Renault

clip image002

Samochód ratownictwa technicznego zbudowany jest na podwoziu Renault Midlum 300.14 z napędem 4x4, rok produkcji 2013. Przeznaczeniem samochodu jest udział w działaniach ratowniczo-gaśniczych o zwiększonym zapotrzebowaniu na specjalistyczny sprzęt techniczny. Głównym zastosowaniem pojazdu są zdarzenia związane z miejscowymi zagrożeniami np. wypadki komunikacji drogowej, katastrofy budowlane czy akcje o charakterze ekologiczno-chemicznym.
Zaletami tego samochodu są:
- uterenowione podwozie o wzmocnionym zawieszeniu z napędem 4x4
- automatyczna skrzynia biegu typu Allison
- wyciągarka linowa SUPERWINCH
- przenośny zestaw oświetleniowy LED Nightsearcher Solaris Duo
- bogate wyposażenie w sprzęt hydrauliczny i mechaniczny

Kontener sanitarny

clip image002a

Kontener sanitarny przeznaczony jest do zabezpieczenia sanitarnego akcji wyjazdowych jednostek straży pożarnej. Konfiguracja i wyposażenie kontenera pozwalają na mycie, kąpiel oraz korzystanie z toalet niezależnie od miejsca posadzenia.

Kontener zabezpieczenia sanitarnego funkcjonuje jako osobny węzeł sanitarny przeznaczony do jednoczesnej obsługi kilku osób. Kontener został podzielony na trzy osobne przedziały:

- przedział techniczny - wyposażony jest w regały, na których rozmieszczono urządzenia techniczne. Funkcjonuje on jako samodzielny moduł dostarczający do przedziału sanitarnego i toalet ciepłą i zimną wodę, jak również odbierający ścieki z tych przedziałów,
oraz dostarczający energię elektryczną.

- przedział sanitarny - wyposażony jest w 3 kabiny natryskowe, 4 umywalki wykonane jako osobne stanowiska oraz przebieralnię. Ponadto każda z umywalek wyposażona
jest w lustro, dozowniki mydła oraz pojemniki na ręczniki papierowe.

- przedział toalet - składa się z dwóch kabin WC z oddzielnymi wejściami z zewnątrz, umiejscowionymi po prawej i lewej stronie kontenera. Każda kabina wyposażona jest
w miskę ustępową oraz umywalkę.

 Kontener wężowy

clip image002222

Kontener wężowy wykonany został jako konstrukcja umożliwiająca załadunek na pojazd przy pomocy samochodowego podnośnika hakowego. Przeznaczeniem kontenera jest udział samodzielny lub w ramach większych związków taktycznych w działaniach ratowniczo-gaśniczych.

Głównymi walorami kontenera są:

- linia wężowa W-110 długości 3000 m.

- przestronna i funkcjonalna zabudowa,

- przyczepa kontenerowa umożliwiająca szybki transport,

Kontener podzielony jest na części (przedział):

- przednią, ze skrytkami sprzętowymi, dostępną z bocznych stron kontenera

- tylną, z liniami węży tłocznych W-110 dostępne z boku i z tyłu kontenera.

 

Nośnik kontenerowy Iveco Trakker

clip image002

Nośnik może być wykorzystywany do transportu wszelkiego typu kontenerów coraz częściej znajdujących zastosowanie w Państwowej Straży Pożarnej. Na wyposażeniu JRG nr 2 znajdują się kontenery: wężowy oraz sanitarny.

Podstawowe parametry pojazdu Iveco Trakker:

- rok produkcji: 2015

- silnik wysokoprężny o mocy 410 KM,

- maksymalny udźwig ramienia - 21 t,

 

Samochód specjalny SCDz – 40

IMG 1632

Samochód specjalny zbudowany jest na podwoziu Scania P450, napęd 8x4,moc silnika 450 KM, rok produkcji 2015. Przeznaczeniem samochodu jest udział w działaniach ratowniczo-gaśniczych o zwiększonym zapotrzebowaniu na specjalistyczny sprzęt techniczny. Głównym zastosowaniem pojazdu są zdarzenia związane z miejscowymi zagrożeniami np. wypadki komunikacji drogowej, katastrofy budowlane czy akcje o charakterze ekologiczno-chemicznym.
Zaletami tego samochodu są:
- uterenowione podwozie o wzmocnionym zawieszeniu z napędem 8x4
-
manualna, elektronicznie sterowana 12 biegowa skrzynia biegów
- samojezdny osprzęt żurawia – wyposażony w przedłużenie ramienia żurawia tzw. bocian (GIB), widły do palet, chwytak do dłużyc oraz czerpak do materiałów sypkich.
- dwuosobowa kabina pasażera
- bogate wyposażenie dodatkowe takie jak zawiesia, liny ratownicze, klucze pneumatyczne, zestawy zbloczy, taśmy napinające, szekle